lördag 20 februari 2010

Valle 1:a dygnet...

Valdemar var så duktig i bilen till jourhemmet....jag hade en filt över så han skulle känna sig tryggare i transportburen....

Han har ett eget rum med fantastisk utsikt...egen låda med mat-bar...och vatten att dricka...

Valle har hittat lådan och gör sina behov utomordentligt....men äta det vill jag inte riktigt...ligger hellre och gömmer mig i klösträdet...:D

Jourhemmet ville fjäska lite extra för att få upp aptiten ...så de hade inhandlat extra fredasmys....räkor, leverpastej o korv....

Han hade inte rört hårdisarna så de lade in hårdisar nära honom en o en...och han åt o åt...mums...jag var visst lite hungrig...Han tom åt ur deras hand...wow...lite otippat....men duktig pojk....och de provade att klia lite på huvudet och det gick utan problem...:D

Räkor nä inget för Valle...men korv det var smaskens...:D...deras egna katter ville inte heller ha räkorna så de fick äta upp det själva.

Han nöffar lite när han äter...jättesött...

Han blev vaccinerad i veckan men hans ögon rinner lite...vi får hålla koll på detta...oftast reagerar de på sprutan när de är nyvaccinerade....det kan lägga sig men vi får se...om några dagar...annars blir det ett besök hos veterinären...

Lite annat som händer i helgen:

Fällor är riggade o hoppas att de sista 3 skall fångas in som jag skrev om en annan dag...så kan vi vara nöjda med att det området är avbockat...så de kommer in i värmen och slipper bo i en grotta....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar